Vida, taky jsem zainvestoval a přiznám se, že jsem trochu zapomněl, kdy to vlastně má přijít. No, zpoždění už tu tedy je, tak je to nakonec v těch negativech asi i trochu oprávněně. Ale bohužel s komiksy přes Kickstarter mám podobné zkušenosti... Je to už rok, co jsem jeden zainvestoval a pořád ho nemám, i když tvůrce na něm maká (mezitím si vytvořil projekty další...).
Dobrý den, nemohu jinak, než se zeptat, proč je MURIEL v negativech? Že byl příliš drahý? Komedie okolo vydání? Proč? I když se to nezdá, tak obchod z komiksy je i ČR agregátní trh a komiksy jsou obchodovatelné zboží. Proč bych jako vydavatel měl dát nízkou cenu a velký objem, když mohu udělat nízký náklad, který se prodá a dát tomu punc vyjímečnosti. Já jako vlastník prvního vydání raději investuji více peněz do knihy která má nižší náklad, než abych kupoval Muriela, který se roky bude válet na pultech obchodů. Prodejní katalog a ostatní je jiná věc, ale opět nikdo nikomu nebránil si katalog koupit. Osobně jsem si katalog koupil 5x, stejně jako Muriel a oranžová smrt a andělé. Stejné to bylo u velké knihy Káji Saudka (1. vydání), které mě sponzorovalo nákup komiksů hodně dlouho....
Jistě, z ekonomického hlediska bylo vydání způsobem, jak k němu došlo, chytré. Pro mně osobně tohle hledisko není rozhodující. Děláme tu z komiksu cennost, což není. Sám jako autor nevytvářím dílo proto, aby si ho přečetlo pár lidí, ale aby se dostalo k co nejvíce lidem. Předpokládám, že tohle měl na mysli i sám Kája Saudek. Ano, z nakladatelského hlediska je tohle, co popisujete, super, vydělají na tom i jiní, jak sám uvádíte, ale z hlediska komiksu, kultury, je to prostě jen byznys, což mě vadí. Proto jsem to dal do negativ. Samozřejmě i s tím ostatním, co se dělo kolem aukce.
On the Coast of Dreams bych moc nevyzdvihoval. Zainvestoval jsem, komiks měl dorazit na podzim a zatím pořád nic.
OdpovědětVymazatVida, taky jsem zainvestoval a přiznám se, že jsem trochu zapomněl, kdy to vlastně má přijít. No, zpoždění už tu tedy je, tak je to nakonec v těch negativech asi i trochu oprávněně. Ale bohužel s komiksy přes Kickstarter mám podobné zkušenosti... Je to už rok, co jsem jeden zainvestoval a pořád ho nemám, i když tvůrce na něm maká (mezitím si vytvořil projekty další...).
VymazatDobrý den,
OdpovědětVymazatnemohu jinak, než se zeptat, proč je MURIEL v negativech? Že byl příliš drahý? Komedie okolo vydání? Proč?
I když se to nezdá, tak obchod z komiksy je i ČR agregátní trh a komiksy jsou obchodovatelné zboží. Proč bych jako vydavatel měl dát nízkou cenu a velký objem, když mohu udělat nízký náklad, který se prodá a dát tomu punc vyjímečnosti. Já jako vlastník prvního vydání raději investuji více peněz do knihy která má nižší náklad, než abych kupoval Muriela, který se roky bude válet na pultech obchodů.
Prodejní katalog a ostatní je jiná věc, ale opět nikdo nikomu nebránil si katalog koupit. Osobně jsem si katalog koupil 5x, stejně jako Muriel a oranžová smrt a andělé. Stejné to bylo u velké knihy Káji Saudka (1. vydání), které mě sponzorovalo nákup komiksů hodně dlouho....
Jistě, z ekonomického hlediska bylo vydání způsobem, jak k němu došlo, chytré. Pro mně osobně tohle hledisko není rozhodující. Děláme tu z komiksu cennost, což není. Sám jako autor nevytvářím dílo proto, aby si ho přečetlo pár lidí, ale aby se dostalo k co nejvíce lidem. Předpokládám, že tohle měl na mysli i sám Kája Saudek. Ano, z nakladatelského hlediska je tohle, co popisujete, super, vydělají na tom i jiní, jak sám uvádíte, ale z hlediska komiksu, kultury, je to prostě jen byznys, což mě vadí. Proto jsem to dal do negativ. Samozřejmě i s tím ostatním, co se dělo kolem aukce.
Vymazat