Kresba: Will Simpson, Paul Johnson, Kilian Plunkett, Mike Mignola, Paul Guinan, Simon Bisley, David Roach
S omnibusy vetřelců mám problém. Nějak nejsem schopen se na ně vůbec naladit a nebaví mě. Nechci tvrdit, že číst jednotlivé knihy je přímo utrpení, ale skutečně si je neužívám. Ty příběhy se snaží tvářit, že jsou nápadité, ale mám pocit, že je to jen neustálé omílání jednoho a toho samého. Trochu akce, žádný horor, pořádné záběry na monstra a do toho sem tam nějaká víra v něco. A spousta vědy, samozřejmě, která je ještě rádoby uvěřitelná. První příběh, "Narušitel", je o tom, jak se skupina vojáků dobrovolně/nedobrovolně dostala do pořádného srabu, kde je jeden šílenec, který je ohrožuje na životě. Vyváznou? Nevyváznou? To je jediná otázka, která má být rozvinuta nějakými dalšími epizodními prvky, ale ty se - například nějaké vztahové záležitosti - stávají zbytečnými. Otevřený konec je pak v podstatě zbytečný.
"Oběť" je komiks, který disponuje parádní kresbou, jež mě na první pohled zaujala. Žádné linky, ale pěkné malba, která na některých panelech vypadá prostě nádherně. Je škoda, že to celé je jen podivnou parafrází údělu Johanky z Arku, kdy ale musím uznat, že jsou zde zajímavé otázky, hlavně kolem dětí, které vám vyvstanou v mysli. Finále není tradiční, což je fajn, ale ta Johanka je v tomhle provedení prostě ujetá. Aby toho nebylo málo, následuje "Labyrint". To je v podstatě to samé, co první komiks v této knize, akorát s jinými postavami a s větším šílencem, než doposud, i když to, jak je postava doktora napsána, není nic moc. Snaží se to být hodně dobré, postava hodně zajímavá, ale stává se celkem obyčejnou. Nejlepší je vzpomínková pasáž, která je opravdu hnusná a nechutně jitří fantazii. I v závěru jsem si ale říkal: Proč jsem tohle vlastně měl číst?
"Vykoupení" je rozhodně komiks, který zaujme na první pohled - celý ho totiž kreslil Mike Mignola. Vidět ho někde jinde než v "Hellboyovi" je celkem fajn, protože monstra mu jdou a vetřelci v jeho podání prostě vypadají dobře. Co už tak dobře nevypadá, to je scénář. Aby se nám to pěkně střídalo, tak i tady je důležitý smysl víry a toho, jak je možné ji použít. Neměl jsem však pocit nějakého velkého prohlédnutí. A tak přišla řada na indianajonesovský příběh "Počátek/Završení". Je to kraťas, který vypráví o tom, jak se skupina hledačů pokladů vydá do pyramidy na nějakém světě. Chtějí tam najít něco skvělého, ale je jasné, že tam nejspíš najdou smrt. I díky konci budete mít pocit, že čtete v cyklu a pořád jen témata, která se opakují.
Kresba Simona Bisleyho může být výborná, ale také pěkně hnusná. V případě komiksu "Ženci" se kloním spíš ke druhé variantě. Nevím, jestli to bylo už v původním provedení, anebo bylo nutné použit skeny, ale na tyhle panely se opravdu pěkně nekouká. Naštěstí je to jen pár stránek, navíc beze slov, takže to rychle uteče a vy se můžete vrhnout na poslední komiks, který se jmenuje "Horor Show". Pocit, že se točím v kruhu, se jen umocňuje, protože je před vás postaven další příběh, nové postavy a děj, který opět není nějak zásadně zakončený. Akorát se něco stane, něco se změní, ale je to jedno, protože následky nejsou. Nebavím se u vetřeleckých komiks, protože mám prostě pocit, že nemají co říct a že se jen opakují. Asi bych chtěl rozvíjení mytologie, ale to je tady naprosto zbytečné, protože každý si jede to svoje a důležité je jen to, že se v tom objeví Gigerova monstra.
Na Comics Blogu najdete recenze na knihy:
"
Vetřelci Omnibus 1"
"
Vetřelci Omnibus 2"
Žádné komentáře:
Okomentovat