Hellboy 10: Paskřivec a další příběhy (Hellboy: The Crooked Man and Others)
Vydalo nakladatelství
Comics Centrum v pevné vazbě v roce 2015. Původně vyšlo jako čísla 1 až 3 v minisérii "The Crooked Man", jednosešitovka "In the Chapel of Moloch", jednosešitovka "They That Go Down to the Sea in Ships" a krátký příběh "The Mole" u
Dark Horse Comics. Souborně v originále komiks vyšel jako "Hellboy: The Crooked Man and Others" v roce 2010. České vydání má 160 stran a prodává v plné ceně 599 Kč.
Scénář: Mike Mignola a Joshua Dysart
Kresba: Mike Mignola, Richard Corben, Duncan Fegredo a Jason Shawn Alexander
Dočkali jsme se desátého "Hellboye", což je samo o sobě skvělé, protože se pořád jedná o výbornou sérii, která prostě musí vycházet česky. Jsem rád, že se Comics Centrum dál snaží a dál vydává komiks v pevné vazbě, kvalitní, člověk má skoro pokaždé u "Hellboye" pocit, že se jedná v podstatě o sbírkový předmět. Dobře se čte, dobře se v něm listuje a má i mnou milovanou stužku, což je prostě nejlepší záložka. Kniha se stužkou má pro mě vždycky o něco větší váhu. Těšil jsem se na nové příběhy s Hellboyem a dostal jsem rovnou čtyři.
První příběh je titulní "Paskřivec", který zabírá nejvíce místa - o něco více jak polovinu celé knihy. Původně vyšel ve třech sešitech, a jak je v knize několikrát zopakováno, jedná se o první příběh s Hellboyem, který se odehrává na americké půdě a čerpá z amerických dějin a mytologií. Jedná se o mytologii poměrně zajímavou, hlavně proto, že to je mytologie skutečně hororová. Do děje se nám dostává sám ďábel, tedy skoro, alespoň jeden jeho přisluhovač, ale hlavně jsou zde čarodějnice a všechno je tak krásně temné, že milovníci hororu prostě musejí blahem vrnět. Jak nemám Richarda Corbena rád, tak musím uznat, že v případě hororového komiksu je jeho kresba skutečně výtečná a postava "Paskřivce" je nádherně hororová.
Za touto povídkou následují kratší, dvě jednosešitovky a jeden skutečný kraťas. "Ti, kteří se vydávají v lodích na moře" je komiks, který kreslil Jason Shawn Alexander, kterého u nás moc neznáme, ale jehož kresba je velmi specifická a v případě "Hellboye" opravdu jedinečná, ale nadále souzní s hororovým vyzněním povídky, která se zaměřuje na postavu Černovouse a na to, že přišel o hlavu, kterou by možná chtěl po dlouhé době vrátit. V příběhu se objevuje i Abe Sapien a v téhle kresbě vypadá opravdu velmi dobře.
"V kapli Molochově" je povídka kresbou velmi dobře známá, protože se o ni postaral sám Mike Mignola, který se ke kresbě vrátil po nějaké době. Hellboy se dostává do Portugalska, kde musí vyřešit problém jednoho domu. Jako kdyby se v něm skrývalo nějaké velké zlo, které se dostává na povrch prostřednictvím jednoho umělce, malíře, který najednou začal sochat. U Mignoly jsou prostě výborně ty jednotlivé malé panely, detaily, které dokreslují celkovou atmosféru, která je opět velmi podařená a končí tradičně tak, že Hellboy do něčeho praští a ono se to vyřeší. Přiznám se, že po nějaké době už mi ty příběhy přijdou hodně podobné a někdy možná i zaměnitelné.
Tohle moje tvrzení tak trochu potvrzuje i "Mateřské znaménko", což je sice opět dobře nakreslený komiks, který má i nějakou návaznost na hlavní dějovou linku, ale primárně jde o jednohubku, kde se ukazují následky toho, jak se může člověk cítit, když je jeho budoucnost nejasná. "Hellboy" si i desátou knihou udržuje velkou kvalitu. Hodně mě zaujaly i jednotlivé doprovodné texty, hlavně ten Manlym Wade Wellmanovi. Hellboyovy příběhy jsou kvalitní, ale neměl jsem z nich jednoduše pocit výjimečnosti, které se dostavily v době, kdy jsem se s Hellboyem seznamoval poprvé. Přiznám se, že mě to trochu zaráží, protože tohle je typ příběhů, které mám normálně rád, přesto mě Mignola už podruhé neohromil - v nedávné době se to stalo s knihou "
Ú.P.V.O. 3: Žabí mor".
Žádné komentáře:
Okomentovat